Helgens tävling då..

Gick ju verkligen inte som väntat, första heatet laddad som fasiken med bra när röda lampan slockna.. Så händer inte så mycket alls utom att alla ville åka där jag åkte å bilfan gick på tre ! Varför ? Nobody knows ! Puttra runt mina tre varv aningen pinsamt ! Inte likt mig att köra så fick jag höra.. KONSTIGT ! In i depån kolla alla stift till att börja med.. Hitta ett som var lite värre än dom andra så fick byta d mot ett annat begagnat eftersom vi inte hade tänkt på att vi använt alla som låg i bilen ! Men sen så, gick den finfint igen !

Andra heatet står man på plattan ännu mer laddad i hop om att bilfan ska gå bättre. Lite sen av plattan men ändå bland de första ! Opeln var ju inte dåligt startsnabb så hon va ju lätt först ut, så blev d nästan en liten fight med en Hemmaförare. Låg nästan jämsides när lilla krönet kom, där jag om nån vet att man inte ska komma förfort så man tar vallen i kurvan efter å rullar så jag släppte ! Vi hade plåtkontakt då ja, men som sagt vet ju att man måste släppa. Men d gjorde ju tydligen inte hon å om hon ville ha stöd av mig vet inte jag. Men hon for fram i full fart och rullade istället för mig. Kunde inte jag hjälpa och d var absolut inte mitt fel, kunde inte gjort annat ! Gasglad som man är tar man ju upp jakt på ettan som hunnit en bra bit. Men kommer ju inte längre än målposteringen där en svart flagga hängde med siffrorna 108 ! "/&#%"/%%/#¤ !" Sa jag då ungefär. In i personbilen snabbt som fan innan nån ser en å kommer å ska prata ! Satt där ungefär 3 min innan Papps kom å undra varför jag fått svart för varken han eller nån annan fatta varför ! "JÄVLA LARV !" sa han å jag är inte sen å hålla med !

Tvekade om att ens åka sista, men hade ju en pyttechans att ta mig till final trodde jag. Men eftersom d inte va mer än fyra bilar i iaf ett av heaten fanns d ingen chans för mig. Men sista körde jag iaf, å där kom jag iväg lite sent. Fick växelspaksknoppen i näven å man blir ju lite förvånad även fast d hänt förr. Men kom ut trea å lyckades ju inte få väck stoppklossvolvon framför även om jag borde ha visat hur en riktig svart skulle sett ut ! Så trea i sista, kände mig väldigt kass efter men turen kan ju inte jag köpa på burk som alla andra verkar kunna.. Fick stå å titta på en SÅN final, ungefär som i Helsingborg förra året när jag tog starten så i första kurvan så kom allt å alla å bara mosa så fördelare å allt gick. Stå å se på på en final man verkligen vet om att man lätt skulle kunna ta. Om grejerna hållt å allt.. BU !

Så åkte vi i alla fall hem med bilen med tack å lov ! Så måste ju lilla smulan ha REVANCH ! Så blir till att åka upp till Strängnäs i helgen ! YES va kul d ska bli, har hört att dom byggt om banan med. Men d är nog bara rallycross slingan men vi får se !  Detta var en liten uppdatering bara, utan bild tyvärr ! Men ingen verkar ju vilja ta bild på mig när jag kör.. Får ta med egen kamera istället !

- Ciao !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback