Att vara rädd för arbete..

image80image81


Måste vara väldigt jobbigt, tur som är så är jag inte rädd för att arbeta lite. Jag skulle vara snäll(!) och hjälpa min pappa med att byta koppling på en gammal Audi 80. När jag kom hem talade pappsing om att bilen inte hade kommit än, men att han inte hade hunnit färdigt med föregående kunds Saab 900. Eftersom min käre broders lyft gick sönder igår, vilket jag tycker är väldigt väldigt synd. Men då skulle jag vara snäll och hjälpa honom med den först, det var ju vara "lite" kvar på den. Så Pappsing satte dit nya handbromsviern och jag tömde bilen på olja, efter detta så bytte pappsing (med lite hjälp från smul) stötdämparna bak och jag skruvade fast dämparna i fram som han i alla fall hade satt på plats dagen innan. Lite trångt var det allt, men smul kan ! Sen så pumpa jag upp olja å hämtade nytt filter och fixade lite. Gick ganska bra ändå, sen var den bilen klar. Och när detta var klart och minst fem olika människor hade vart och stört var vi klara. Då var det bara in med nästa bil och riva isär motor och lådan för att ta bort kopplingen. Trångt var det faktiskt, men nu är det isär och nya grejorna ska sättas på plats idag.

Men för min del blir det inget garage nu, utan bowling med gympan och sedan försöka plugga lite innan jag ska till klubben för att gå på styrelsemöte och så ska jag tvinga zandra att umgås lite med mig å berätta hur hon haft det på sin resa ! Smul vill ju veta allt så :)

Kommentarer
Postat av: Freppe

Haha precis! och vem äter varm glass? ;) Testa du så vet jag om det fungerar =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback