Bra humör !

Det var inte så svårt att få smulan på bra humör igen. Kom hem till mor & far så var broder med sina två små söta barn här. Man blir sjukt glad av att bara se dom. Gustav som är min fasters favoritpojke nummer 1 ! Mycket bus blir det, men han kan vara en riktig liten mysunge med. Så har vi lilla knubbiga Stina, hon bara vill vara som sin bästa faster (Jag är rätt ego ja!). Så söt när hon sitter och härmar allt man gör och bara är full av energi. Springer runt och är en riktigbusfia. Hennes mor konstaterade faktiskt för ett tag sen att om man skulle jämnföra barnen med emil och ida i emil i lönneberga,  så skulle stina va emil. Hon hittar på hyss jämt. För någon dag sen grillade hon deras hemtelefon i micron. Den dog faktiskt. Jag väntar på att hon ska hissa upp Gustav i flaggstången.

Efter de hade åkt hem satt jag en lång stund och pratade med mina kära föräldrar om studenten. Mina kära syskon har tydligen inte brytt sig speciellt mycket om allt vad det innebär. Mer än nya kläder och liknande antar jag. Sen kommer lilla jag och ska bestämma allt. Eller inte allt, men nästan. Så pratade vi om hur många som skulle komma ungefär. Vi satt och räknade en stund, släckten och vännerna till familjen vart endel. Sen skulle jag tänka på dom som inte är familjevänner eller vad vi ska kalla dom, d va inte många. Har jag inga vänner ? Det sjuka är nog att många tar studenten, och om de inte gör d så är d väl hos någon annan. Men jag tror jag kommer på vartefter. D är ju jättesvårt att tänka på folk sådär på rak arm.

Jobbigt det där med balen faktiskt, jag tycker lite synd om mig själv. Jag vill ju gå på bal ! Men går man på en nördskola så blir det väl ingen. Antar jag ? Nån som inte har någon att gå med ? Jag är frivillig, för d mesta i alla fall.

Efter detta prat och allt åkte jag och pappsen till stavsjö, väldigt spännande. Roligt att han skulle leka å greja på precis samma ställen som jag gjorde när jag åkte hem. D va ju lite halt så d gäller att passa på ! Sen kikade vi på tv, snart ska lilla smulan sova.

Ska nämligen upp tidigt, ska till garaget och rensa 900an. Vi ska ju göra ett karossbyte på den, känns somm att det var sjukt länge sen jag var i garaget. Kommer bli skönt med en helg där, lite off från allt annat. Vem vet man kanske hittar lite inperation till saker och ting där. Hoppas kan man, antar att jag återkommer med mitt bilprat senare i helgen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback