Smulans gårdag..

Detta är vad jag ägnade min dyrbara tid åt igår:
Gick till skolan och gjorde ett prov, som inte gick något vidare alls. Vandrade en stund senare ner till stan, med min vän fannie. Där vi kikade på kläder och prylar man kan önska sig i födelsedagspresent med mera. Väldigt spännande och roligt enligt min mening. Så hämtade vi bilen och begav oss till racketstadion (eller vad byggnaden nu hette?), där spelade vi badminton på vår gympalektion. Jag är nog barnsligt förtjust i badminton tror jag, som i 9an alltid när man fick välja så blev d badminton för d var nog bara då lilla jag var aktiv. Andra bollsporter på den tiden var ju ingen idé att fundera på med dom där galningarna. Men i alla fall, efter badmintonen skjutsade jag fannie till bussen så hon kom hem ordentligt.

Sen bar d iväg till nyköping och tandläkaren, så d fick laga min tandställning lite. Sen åkte jag hem till mor & far och åt pannkaka. Tjatade lite på min stackars sjuka mammsing, men d behövdes nog. Sen kom jag fram till att d hade kommit mer snö sen jag var hemma sist. Så fort som attan letade jag på mina skidor och skulle ta ett varv runt åkern, eller som min far tjatar om "plöjjet". Lite lite snö var det ändå, så d vart puckelpist. Då blir man ganska trött nästan direkt ska jag tala om, men ett varv orkade jag med. Sen åkte jag lite hemma på gräsmattan, bara för jag är lite kooko antar jag.

Efter denna sväng, och efter en stunds vila bar det av hem till norrköping igen. Kikade på efterlyst och insider, sen fasnade jag vid datorn. Men inte att förglömma så pratade jag med min sötnos med, och nu är d bara två dagar kvar tills jag ska åka dit ! Ska bli roligt tycker jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback