Botkyrka MK

Hade då tävling idag som jag kom på i veckan att jag ville åka. Så upp halv fem imorse å fixa lite sen iväg. Jag höll mig vaken till nyköping, sen slocknade jag och vaknade när vi passerade Tumba Centrum ungefär. Sen var det inga konstigheter, lasta av, gick å anmälde mig, besikta bilen och gick senare banan innan förarsammanträdet. Som vanligt med andra ord. Efter detta kikade jag lite på seniorerna som åkte före oss, jag måste säga att jag gillade Johnnys första heat med en härlig andraplats.

Sen var det dags för mitt första heat, hade startspår 3 vilket var ganska hyfsat enligt mig. Men vad hjälpte d när arrangören inte hade vattnat banan innan ? I första böjen blev det som en vägg av damm. Såg inget alls så jag visste inte ens var jag var, men ut därifrån kom jag i alla fall. Som femma dock, men d ändrades till en fjärdeplats. Men mer hann jag inte för banan va lite för kort tyvärr. Eller så var det jag som inte va tillräckligt snabb. Fast om sannigen ska fram va banan lite kort, kunde varit ett varv till nästan.

Andra heatet fick jag startspår 6 vilket inte var något vidare. Hade ju inte en suck fast jag va med väldigt bra i starten. Så trea kom jag i alla fall ut och va på tvåan väldigt mycket nästan om va jag med men då vart d lite väl löst i backen så d gick inget vidare alls. Men trea blev det.

Tredje och sista heatet fick jag startspår 3 igen, och fick inte i 2an efter startren. Så sist ut men så kom innan första böjen var jag innanför näst sista bilen. Envis som jag är så släppte jag inte förren jag var om heller, sen så jagade jag på pappa Jacobsson jag hann peta lite lite på han men sen  hann jag inte mer för då var d slut. Som 4a i detta heatet, så var d slutåkit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback