Julklappar ?

                            Hamra

Nu har jag suttit här och skrivit ett sjukt långt blogginlägg. Sen när jag är klar så har det tagit alldeles för lång tid, med andra ord försvann allt ! Men vad hade jag skrivit då ? Någonting i stil med detta :


 

Att efter skejtningen på gympan idag så begav vi (Fannie och jag) oss till city för att kika efter julklappar. (Innan vi tog en fika med maria) Och jag har kommit fram till att det är sjukt svårt att hitta något när man letar sådär. Men för min del blir det att använda min tankeboll lite innan nu tror jag. För det bästa med julen enligt min mening är att se när någon blir riktigt glad för en julklapp, som råkar vara just från mig ! Och med det kan jag tala om att min absoluta favoritjulklapp att ge i år kommer absolut att vara Richards (min bästa och ända broder). Han ska få en jättefin skylt till garaget, med namnet på deras hus. Å lilla Gustav ska få nått så kul som en pruttkudde av sin söta faster ! Jag menar då inte att han bara ska få en pruttkudde. Men va sägs om en subaru kanske ? Men resten ? Vad vill ni ha ? Eller Mammsen vill ju ha en ny tvättkorg så d är väl bäst hon får en som hon tjatar. Så hon kan fortsätta tvätta åt lilla lata mig.


 

Men så fortsätter vi med den eviga frågan: Vad önskar jag mig i julklapp ?

Jag har inga förväntningar för då blir man bara besviken. Men för att så skriver jag en önskelista utan ordning.


 

Rally- eller rallycrossbil

Ny overall (trelagers)

Peltor hjälm

Tävlingsskor

Balaklava (svart)

Ny kamera

Minneskort till gamla

Glas

Fjällen semester

Presentkort (Kläder/Skor)

Parfym (Lacoste den röda)


 

Vad säger vi om den då ?

Johnny säger att han också skrev en sådan önskelista när han va 5 år. Men den tackar jag för !


 

Jag gillar mer att säga att jag inte önskar mig prylar till lägenheten, inte massa krafs och absolut inte kläder. Eller det beror ju på vem som köper dom. Min moster gav mig någonting riktigt hemskt och fällde den fina kommentaren ”D bara stog Jennie på den” förra året. Tanken är jättefin, men jag blev faktiskt ledsen. Jag menar klär jag mig så himla illa ? Men men, nu är det kanske sovatajm ? Och hoppas på att Mr J inte ringer klockan 04.47 imorgon, vilket han gjorde häromdagen. Lyckligtvis hann jag inte ens svara eftersom han snällt kanske kom på att jag inte var så pigg så dags på dygnet. Bara för han är en riktig postis :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback