Eskilstuna !

Gick väl inte sådär kalasbra om man säger så. Men dagens resultat :

Första heatet: Starten gick bra, fick i 2an perfekt. Efter att växleriet har krånglat mycket på senaste tiden med den bilen. Låg jämsides med en annan å båda vägra släppa. Å eftersom jag fick innern så är jag ju klart envisast. Men då la hon om ratten å då fick jag hälsa på vallen, vilket hon med fick så jag förstår verkligen inte vad det var bra för. Men så var det i alla fall, slutade sedan 2a efter henne och efter att 2an hoppat ur många många gånger under dessa 3 varv.

Andra heatet: Satte vi stropp till 2an, va lite efter i starten. Men lyckades hänga på Jeanette de tre varven till mål ! Vilket jag är väldigt nöjd med eftersom 2an fortfarande hoppade då och då (banan var ganska dålig). Och med 900an har jag väl inte lyckats hänga på nån på senare tid. Så är Jeanette en grymt bra förare med, det är inte att förglömma !

Tredje heatet: Fick inte i 2an i starten, men lyckades komma ut tvåa i alla fall. Efter samma som vann i första. Jag kom ikapp bra och var på väg om till och med, helt otroligt vad jag lyckades pressa bilen. Eller så var det kanske så att någon åkte sakta ! Men nej d gick inte för sig, då gjordes d på samma sätt som i första. Lägg om ratten bara så finns d en fall att sätta smulan i. Men så kom det någon annan och lyckades trycka in nosen i mål före mig. Hade jag hållt mig snällt på min andra plats hade jag sparat mig två startspår till finalen. Men jag kunde väl inte låta bli att visa att jag fanns och dessutom göra personen medveten om att det gick för sakta.

A-Final: Var femma in i finalen och valde därför startspår näst sist. Hade att välja mellan 5 och 6, och jag valde självklart 5. Fick återigen inte i 2an i starten, när jag väl fick det så var jag i stort sett sist iväg. Men så kom en Jeanette farandes, men det var väldigt förståligt om man säger så. Då gick en drivaxel, och jag som gasglad ville komma ikapp dom andra snurra först en gång. Sedan ett halvvarv senare en gång till. Såg då att ledaren kom i full fart så jag väntade så hon fick åka förbi utan hinder. Samtidigt såg jag att dom andra var en bit bakom, och backade därför snabbt över så jag skulle kunna åka iväg direkt efter de hade passerat mig. Men NEEEEEEEEEEEEJ då ! Då kommer min käre vän från första och tredje omgången antingen syn, eller med spagettiarmar, (fanns säkert en bra anldedning skämt å sido !) i full karriär PANG ! Rakt in i min frontm så att styrväxeln pajjade.  Så sist kom jag i den finalen.

Och med mig hem fick jag en liten pokal och en 900 som även den nu är SMULPAJJ ! Suck & stön & bröl ! Nu ska jag gå å gräva ner mig till nästa år. Och en annan hemsk sak med dagen då ! Min älskade overall, den är helpajj nu ! Jag gör smulpajj av allt ! Men det positiva är ju i alla fall att jag måååste köpa en ny nu !

Vill även tillägga att jag tycker det är väldigt dålig stil av vissa damer att "gå ihop" för att få bort någon annan ! Hur lågt får man sjunka ? Fatta vad avundsjuka man kan vara på någon annan, bara för att någon annan är så mkt bättre än er. Shit vad omoget ! Och dessutom i er ålder ? Detta är folkrace vi kör. Må bäste dam vinna ! Men som sagt idag så blir det mycket mer åka med seniorerna nästa år ! MYCKET MER !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback