Dagen före dagen före..

Idag har jag shoppat julklapp till mor från far i nyköping. Så vart jag barnvakt åt systers dotter när jag stötte på dem där. Snäll liten flicka det där, men blä vad folk kikar konstigt på en. Gillar inte att vara barnvakt sådär mitt bland allt folk. Efter jag var färdig med allt styr på stan så bar det av till mormor & morfar med deras julklapp. Men det var bara mormor hemma, så försökte hon som vanligt tvinga mig att äta mat. Men jag slapp undan med lite saft och en bulle, som faktiskt inte var bränd i botten.

Så frågade käre mormor om d var något speciellt jag ville ha från huset. Men jag sa att d inte va något speciellt, eftersom jag inte är så girig som vissa andra i släckten. Morfar vet förhoppningsvis redan vad jag alltid har gillat i huset. Men d märks, vet han d inte så är d väl så d är. Jag tänker som sagt inte kräva något.

Har även vart hos bror min idag och ätit pizza. Full fart på barnen som vanligt ! Men lyckligtvis hamnade smulan på ena sidan soffan och broder på andra. Jag gillar kökssoffor kan jag lova ! Vidare hem sen och knåpa ihop ett kort till min käre sponsor Krister. Så kom han hit med en julblomma åt lilla mig, den tackar jag så hemskt mycket för ! Fick ett fint kuvert med lotter med, men d får vänta till julafton. Så fick han sin blomma och det vackra kortet. Han vart förvånansvärt glad, och så kom vi fram till att smulan ska inhandla en ny overall i mellandagarna ! Wihuu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback