Årets fulaste julegran !

Gustav och jag har ägnat vår dyrbara tid till att klä vår julgran här hemma nu. Dagen började med att det kom in en gustav kl 8.50 å skrek "HALLÅ !". När stackarn inte fick en snarkning till svar än så skrek han en gång till ännu högre, då frågade hans snälla faster vad klockan var för att han skulle gå. Men killen är ju smart så han gick ju bara till trappan och skrek på sin far för att fråga vad klockan var. Och självklart svarar han att klockan är halv 11. Bara för han vet att jag gör mig ansträngningen att titta efter.  Tack och lov tröttnade Gusse på segis faster och gick upp igen. Då fick man sova viidare, tills broder kom och gapade. Sen somnade jag visst om igen.

Men sen kom vi till granen då. Den fulaste genom tiderna lätt ! Jag gillar till och med vår gamla barrande plastgran. Som vi hade sen 1988 för att det var någon liten madam som ville äta upp granen. Jag nämner inga namn, men jag antar att det var nån liten tjock smula som var hungrig. Nae men årets gran är ca 1 meter hög ! D är ju nästan så det räcker med att säga d, men jag kan för skojs skull fortsätta. Jag provade belysningen precis innan jag satte dit den i granen och den funka hur bra som helst. Men när jag hade satt dit den fungerade den självklart INTE ! D är sådant som får humöret att sjunka flera grader. Men så fortsatte vi i alla fall. Varannan kula flög i backen kändes det som. Men nu sitter dom i, men alla i en klunga ungefär. och glittret är vitt och silver. Och självaste stjärnan guldig. Mer omatchande gran får man nog leta efter nästan.

Ursch och fy ! Undra hur det blir imorgon sen då ? Giva hit min julmat bara så är jag nöjd sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback