Årets första lussekatt !

Fannies och min lunch idag vart varsin lussebulle ! Den var väldigt god med massor med russin i. Så nu har jag kommit fram till att min mor ska baka lussekatter å pepparkakor å såntdär smaskigt. Jag är då mest ute efter degen !

Nu är det ungefär en timma kvar till helgen. Och då ska jag kasta mig i bilen för att köra hela vägen hem till mina kära föräldrar. Men dom vill inte umgås med mig ikväll i alla fall, för dom ska iväg till pappsens chef och äta julbord. Jag får väl äta pasta å ketchup som vanligt då ! Nejdå, får se om jag drar mig ner till Richard och Emma för att busa med mina små söta syskonbarn eller om jag far iväg till oxelösund för att träffa mina små änglar Hanna och Ellipelli ! Men det återstår att se vad som händer och sker.

Imorgon däremot ska jag upp ganska tidigt för att skjutsa mor till nyköping. Allt för pappsens skull så han får dricka sina älskade pilsner ikväll. Jag unnar honom det, men då får han lov att köra upp till Eskilstuna på söndag. Och det är sjukt tidigt så gärna för min del. Imorgon blir det även att provköra min älskade pärla, innan den skall lastas. Annars blir det en lugn lördag när mor är ur huset.  Sen är det söndag, och det innebär tävlingstajm ! Dit längtar jag otroligt mycket.

Förresten kom jag på en mycket bra fråga. Varför heter det lussekatter ? Visst jag skriver lussebullar ibland med.  Men katt ? Den har väl inga mårrhår heller ?


Kommentarer
Postat av: fannie

den lucnhen va minsann mumisgare än dom flesta ;D

2006-12-09 @ 19:24:36
Postat av: fannie

den lucnhen va minsann mumisgare än dom flesta ;D

2006-12-09 @ 19:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback